sarit

 

 

גישה חדשנית לירידה במשקל – שיטת ה-4 שלבים לשינוי הרגלי אכילה וירידה במשקל

לאכול מחדש עם שרית

שיטה שמביאה תוצאות לאורך שנים ללא צורך בדיאטות

ירידה במשקל הוא אתגר לא פשוט עבור רובנו. דיאטות זמניות גורמות לירידה במשקל אך לא מחזיקות מעמד לאורך שנים. לא פעם שמעתי את המשפט "חבל שאי אפשר לאכול מהכל" או "חבל שאי אפשר לשנות את הראש". בשיטה חדשה שפיתחתי – לאכול מחדש עם שרית – אפשר לאכול מהכל, ליהנות, לעשות שינוי קבוע בחשיבה ובהרגלי אכילה. ניתן להגיע למשקל תקין וללמוד לנהל נכון את התזונה ואת המשקל פעם אחת ולתמיד, וזה אפשרי לכולם.

אני שרית צ'יפרוט שלומי, דיאטנית קלינית ומאמנת אישית לשינוי הרגלי אכילה וירידה במשקל. כל זה התחיל מהרצון שלי לעזור לעצמי לרדת במשקל. כשסיימתי את התואר שלי בתור דיאטנית קלינית, הרכבתי לעצמי את התפריט "האולטימטיבי" כדי לרדת במשקל. ישבתי וחישבתי כל קלוריה, כל גרם של פחמימות, שומנים, חלבונים, ויטמינים וכו'. נחשו כמה זמן החזקתי מעמד עם התפריט שהרכבתי לעצמי? יומיים! כי כבר הגיע סוף שבוע, יצאתי עם החברים ולא יכולתי לעמוד בתפריט שהרכבתי לעצמי. אחר כך שמתי לב שיש זמנים שאני אוכלת מתוך שעמום. שמתי לב שאני אוכלת יותר גם כשאני שמחה. הבחנתי שיש לי תכונות אופי שגורמות לי לרצות לאכול יותר, למשל גיליתי שלפעמים אני אוכלת גם מתוך סקרנות. גיליתי שיש מצבים שאני יכולה לאכול כמויות גדולות של אוכל, למשל מול הטלוויזיה. גיליתי גם שיש לי דפוסי התנהגות שחוזרים על עצמם. למשל, כל יום ראשון התחלתי את הדיאטה במלוא המרץ עד שנתקלתי במצב שהוציא אותי מהאיזון, ואז אמרתי לעצמי "טוב, הרסתי כבר הכל, אז מה זה כבר משנה. אני אוכל מה שבא לי וזהו". הבנתי שיש הרבה אלמנטים שמשפיעים על האכילה. יש אלמנטים חשיבתיים, רגשיים, התנהגותיים וכמובן פיזיולוגיים. לדוגמא, הרבה אנשים לא יודעים שחשק למתוק יכול להיות גם מתוך סיבות פיזיולוגיות, ולא תמיד קשור לסיבות אישיות או רגשיות.

לאחר מכן, חקרתי את תהליך השינוי. איך אנשים עושים שינוי? במקביל למדתי גם אימון אישי -קאוצ'ינג – . היום, בעזרת השיטה שפיתחתי אני עוזרת להמון אנשים לרדת במשקל ומלמדת אותם לנהל נכון את התזונה ואת המשקל שלהם. הם הכי מופתעים מכך שאפשר לאכול מהכל, להרגיש שבעים, ליהנות מהאוכל ויחד עם זאת לרדת במשקל.

איך השיטה עובדת?

מדובר בתוכנית של 3 חודשים שמטרתה לשנות הרגלי אכילה וחשיבה ובמקביל לרדת במשקל.

שיטת השינוי – לאכול מחדש עם שרית- מורכבת מ-4 שלבים :

שלב 1: מה לאכול
בשלב הראשון מאזנים את הגוף מבחינה פיזיולוגית. לומדים שיטה פשוטה וישימה כדי להרכיב ארוחות טעימות ומשביעות לאורך היום. מאותו רגע כבר יודעים איך לאכול נכון גם במסעדות, בתי קפה, אירועים, חופשים, חגים וכדומה בלי מאמץ ומבלי לוותר על כלום. אין צורך לספור קלוריות או נקודות ואין צורך בתפריטים. בנוסף לומדים 2 מנגנונים פיזיולוגיים בסיסיים שחשובים לתהליך הירידה במשקל. בשלב הזה נדבר גם על תחושת הרעב והשובע, פירות, שומנים, פחמימות וכדומה. בשלב הזה כבר פותרים את "חשק למתוקים" על ידי איזון הפיזיולוגיה והאכילה. לכן, אין צורך להפעיל כוח רצון או להתאפק.

שלב 2: איך לאכול
בשלב השני מדברים על ה"איך לאכול" כי אנחנו רוצים להגיע לסיפוק מלא מכל ארוחה. אם אנחנו לא מגיעים לסיפוק מלא מהארוחה אז אנחנו נמשיך לחפש עוד אוכל. יש דרכים כדי לוודא שיש לנו סיפוק מלא מהאוכל.

שלב 3: רגשות
אנחנו לא אוכלים רק מתוך רעב. יש המון סיבות לאכילה שלנו. אנחנו יכולים לאכול בגלל כשמשעמם לנו. אנחנו יכולים לאכול יותר כי מישהו אחר אוכל לידנו וזה עושה לנו חשק לאכול. אנחנו יכולים לאכול יותר כשאנחנו עצבניים. או הפוך – אנחנו יכולים לאכול יותר כשאנחנו שמחים. למשל אנחנו יכולים לאכול יותר כי זה יום הולדת וכיף ושמח או אנחנו יכולים לאכול כי זה חג ויש אווירה חגיגית. יש אנשים שאצלם זה דווקא הפוך, למשל יש אנשים שלא יכולים להכניס פירור לפה כשהם לחוצים. בשלב הזה אנחנו נזהה איך האכילה משפיעה עליך, נתחיל לזהות ואז נתחיל לשנות.

שלב 4: תפיסות
זה החלק האחרון והכי חשוב של התהליך. מכאן מגיע השינוי הקבוע. זה בעצם כל מה שקשור לחשיבה. לדוגמא, יש אנשים שיש להם חשיבה "הכל או כלום". זה סוג של חשיבה שאדם אומר לעצמו "או שאני עושה את הכל כמו שצריך, ואם חרגתי במשהו אז זה אומר שהרסתי כבר את הכל ומכאן והלאה כבר שום דבר לא משנה". זאת חשיבה שהיא די אופיינית לאנשים שעושים דיאטות למשל. זאת חשיבה שאנחנו מאוד נרצה לזהות ולשנות כי החשיבה הזאת תבוא ו"תתקוף" שוב ושוב בכל פעם שאדם רוצה לעשות שינוי. יש עוד המון סוגים של חשיבה ויש המון סוגים של טעויות חשיבה. כל בן אדם הוא עולם שלם בפני עצמו. בשלב הזה מזהים את המחשבות המעכבות ומשנים אותן עם חשיבה שיותר מקדמת מטרה. יש כאן דברים שקשורים לדיבור הפנימי. יש כאן נושאים שקשורים לאמונה. למשל, אישה אחת אמרה לי בפגישה הראשונה, "אני לא מאמינה שאי פעם אני אצליח להיות אישה במשקל תקין". אז הבנתי, שאני צריכה קודם כל לפתוח את הנושא של האמונה לפני שאני מדברת איתה על מה לאכול ואיך לאכול. כל עוד שלא נפתור את העניין של האמונה, גם אם היא תרד במשקל, היא תחזור להיות אישה בעודף במשקל כי היא לא מאמינה שהיא יכולה להיות אישה במשקל תקין.

אז בצורה כזאת, אנחנו מקיפים את כל הנושא של התזונה בכמה רמות והתוצאה היא שינוי. והשינוי יבוא אתך כל הזמן. 

כיום אני מעבירה סדנאות ומטפלת באופן פרטי בקליניקה שלי ברחובות. בעבר עבדתי בבית חולים אסף הרופא ובבית חולים איכילוב. עבדתי עם קופות החולים, עבדתי עם משרד הבריאות, לימדתי בבתי ספר אורח חיים בריא ותזונה נכונה. כיום, אני ממשיכה ללוות אנשים לשינוי ולירידה במשקל. שינוי נעשה תוך כדי מעקב צמוד שלי בין המפגשים ושילוב של אימון אישי –קאוצ'ינג – לשינוי הרגלי אכילה וירידה במשקל.

לפרטים נוספים ולהמלצות ניתן לבקר:
בעמוד הפייסבוק שלי – שרית צ'יפרוט דיאטנית קלינית:
http://bit.ly/2WT1Ngx
או באתר שלי :
www.reat.co.il

ניתן ליצור איתי קשר לטלפון: 054-5371304

בברכה

שרית צ'יפרוט שלומי
דיאטנית קלינית
ומאמנת אישית לשינוי הרגלי אכילה וירידה במשקל

 



 

 

 

 

 

יש לך שאלה או צריכה שנדבר להתייעצות?
השאירי לי פרטים ואתקשר בחזרה

רוצה להיות חלק מקהילה מדהימה שעושה שינוי באורח החיים? 
רוצה להתעדכן בנושאים חמים בנושא של תזונה וירידה במשקל? 
רוצה לקבל טיפים ולחלוק את החוויות שלך עם אנשים אחרים?  
הצטרפי עכשיו לקבוצת הפייסבוק שלי. מחכה לך שם 🙂 

מתכון מרק פלפל קטיפתי ומפנק

מתכון מרק פלפל קטיפתי ומפנק מצרכים: ·       10-12 פלפלים אדומים (גמבה) ·       2 בצלים בינוניים ·       1 כף אבקת מרק עוף ·       מים   אופן

קרא עוד »

מה יותר "משמין" לדעתך?

מה יותר משמין לדעתך? לפני כמה ימים שאלתי שאלה מעניינת בפייסבוק והאמת התגובות היו עוד יותר מעניינות. השאלה : מה לדעתך יותר משמין? פרוסת לחם

קרא עוד »

מה יותר "משמין" לדעתך?

מה יותר משמין לדעתך? לפני כמה ימים שאלתי שאלה מעניינת בפייסבוק והאמת התגובות היו עוד יותר מעניינות. השאלה : מה לדעתך יותר משמין? חטיף אנרגיה

קרא עוד »

איך ירדתי 20 קילו בקלות? הכירי את השיטה החדשנית: לאכול מחדש עם שרית – שיטת ה-4 שלבים לשינוי הרגלי אכילה וירידה במשקל

    גישה חדשנית לירידה במשקל – שיטת ה-4 שלבים לשינוי הרגלי אכילה וירידה במשקל לאכול מחדש עם שרית שיטה שמביאה תוצאות לאורך שנים ללא

קרא עוד »
איך ירדתי 20 קילו בקלות? הכירי את השיטה החדשנית: לאכול מחדש עם שרית – שיטת ה-4 שלבים לשינוי הרגלי אכילה וירידה במשקל

איך ירדתי 20 קילו בקלות? הכירי את השיטה החדשנית: לאכול מחדש עם שרית – שיטת ה-4 שלבים לשינוי הרגלי אכילה וירידה במשקל

סגירת תפריט
20-4