sarit

ניהול נכון של התזונה והמשקל
 5 טעויות קריטיות שהרבה נשים עושות בתהליך הירידה במשקל
 (ומה צריך לעשות כדי להצליח)
 
ניהול נכון של התזונה ושל המשקל הוא אחד הכלים היעילים ביותר לשמירה על בריאות תקינה ולהרגשה טובה בגוף. היום, יש הרבה מודעות וידע סביב הנושא של משקל ותזונה נכונה ויחד עם זאת עדיין למרבית האנשים זאת משימה לא פשוטה. רוצה לדעת מדוע? המשיכי לקרוא!
נתחיל מהנתונים:
·      החברה לחקר וטיפול בהשמנה וההסתדרות הרפואית וארגוני בריאות בינלאומיים קובעים כי השמנה היא מחלה.
·       השמנה היא גורם המוות ה-5 בעולם, והיא גורמת לשורה של מחלות כדוגמת: סוכרת מסוג 2, מחלות לב וכלי דם, מחלות סרטן ועוד.
·       לפי הנתונים שמתפרסמים היום: כ-4,000 איש מתים בכל שנה בישראל כתוצאה מהשמנה מתוכם 1410 מתים ממחלות לב הנובעות מהשמנה, 532 מסוכרת 2 הנובעת מהשמנה, 546 מאי ספיקת לב, 446 משבץ ו-347 מסרטן מעי גס, ועוד...
·       לפי הנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בישראל כמחצית מהאוכלוסייה (48%) הם במצב של עודף משקל  או השמנה: 55% מהגברים ו-41% מהנשים. 52% רוצים לרדת במשקל, 58%  מהנשים לעומת 46% מהגברים. ועוד עולה מהנתונים כי 21% עושים דיאטה בפועל. 47% מאלה שעושים דיאטה קיבלו הנחיות מגורם מקצועי. 15% נפגשו עם דיאטנית בשנתיים האחרונות.
·       כ-95% מהאנשים שעושים דיאטה משמינים חזרה.
אולם איש אינו מוותר על חלום המשקל התקין. גם בעולם מלא "פיתויים" ו" אתגרים" אפשר לנהל נכון את התזונה ואת המשקל בצורה טובה ולהצליח. על 5 טעויות שהרבה נשים עושות בתהליך הירידה במשקל (ומה כדאי לעשות במקום כדי להצליח) – במאמר שלפניכם. מוזמנות לקרוא, ליישם ולשתף!


על פניו, מכניסים פחות אוכל ויורדים במשקל. נשמע פשוט! מה הבעיה?
כדי לנהל נכון את המשקל צריך לנהל נכון את התזונה. כדי לנהל נכון את התזונה שלך באופן טבעי, התנאים הבאים צריכים להתקיים:
·       שאת מרגישה שבעה במהלך היום.
·       שאת נהנית מהאוכל שלך.
·       שאת יכולה לאכול מהכול מבלי להוציא מאכלים מהתפריט שלך.
·       שאת מגיעה לסיפוק מלא מהארוחות שלך.
אנחנו, באופן טבעי מרגישים רעבים במהלך היום, ובאופן טבעי רוצים לאכול. אנחנו באופן טבעי, לא אוהבים להתאפק, לא אוהבים את תחושת ההימנעות. אוהבים ליהנות. זאת נקודת המוצא כי אלה הדברים הבסיסיים שלא ניתן באמת לשנות.
אז אני אעשה דיאטה וארד במשקל. ממש פיס אוף קייק
נשמע טוב, אולי, אבל לא באמת מספק את סחורה. ועוד בעידן של היום, שהאינטרנט מפוצץ במומחים שמבטיחים לכן הרים ובגבעות וקבוצות להרזיה במחירים ממש זולים, העיקר שתבואו, מלא תפריטים וכל מיני שיטות לספירת קלוריות או נקודות. ועדיין הנתונים לא משקרים. כ-95% מהאנשים שעושים דיאטה משמינים חזרה. המומחים אולי נשמעים משכנעים והתפריטים אולי נשמעים פשוטים אבל הבריאות שלכם מאוד יקרה ומחיר העליות והירידות עלול להיות מאוד כואב. אומרים שהמקום היחידי שבו הצלחה באה לפני עבודה היא המילון? זה גם המקום היחידי שבו הצלחה באה לפני למידה… כי בלי ללמוד את הפיזיולוגיה ואת ההיגיון של הגוף שלך ומבלי ללמוד להרכיב לעצמך ארוחות ולדעת להתמודד עם המצבים שאת פוגשת אותם ביום יום – זה לא יעבוד!
אז איפה את במשוואה הזאת?
·       אם את נלחמת עם המשקל כבר הרבה זמן,
·       אם פעם יכולת לרדת בקלות והיום משהו לא עובד לך,
·       אם את אוכלת בריא אבל עדיין את לא במשקל שאת רוצה ואת לא מבינה איפה הבעיה.
·       אם את מרגישה נפיחות, כבדות או עייפות במהלך היום ואת נלחמת עם חשק למתוק במהלך היום או הערב.
·       אם את אוכלת מעט מאוד ועדיין לא במשקל שאת רוצה
·       אם הבדיקות דם שלך לא תקינות
·       או אולי את לא מרוצה מהמראה או מההרגשה שלך בגוף
·       או אולי מיצית כבר את כל השיטות וכבר התייאשת?
לא משנה באיזה צד של המשוואה את נמצאת כרגע, כדאי שתכירי את 5 הטעויות הגדולות שהרבה מאוד, הרבה מדי, נשים עושות בניהול המשקל והתזונה.


טעות קריטית מס' 1: עושה דיאטה מבלי להבין את ההשלכות
הטעות הראשונה שהרבה נשים עושות היא, לעשות דיאטה בלי להבין את המנגנונים הטבעיים של הגוף שלהן. וחבל, כי הטעות הזאת עלולה להוביל לעלייה חדה במשקל, שלא לדבר על הנזק הבריאותי, על האכזבה ועל הכסף רב שייזרק לשווא. 
בלי "אסטרטגיה" והבנה ברורה, שתואמת למטרות שלך, לגוף שלך, לצרכים שלך ולמציאות היום יומית שלך ומגדירה יעדים ברורים להצלחה – יכול להיות שתעשי עוד הרבה דיאטות ותנסי עוד כל מיני שיטות אחרות שנראות לך מאוד מבריקות אבל בסופו של יום, את עלולה לגלות שכל המאמצים שלך – לא רלבנטיים למציאות שלך ולגוף שלך. וזה לא מייצר את התוצאה שאת רוצה על המשקל…  
אז מה צריך ונכון לעשות?
·       קודם כל להבין שאחת הסיבות העיקריות לעלייה במשקל אחרי תהליך של הרזיה היא הדיאטה עצמה, כלומר החסך הקלורי, ההגבלה וההימנעות. עבור מרבית האנשים דיאטה היא התעלמות מאותות פנימיים של רעב ושובע ואכילת כמויות קטנות יותר מאלה שהגוף שלהם דורש. כיוון שכך, כמעט כל דיאטה מסתיימת בהתקפי זלילה, באובדן שליטה על האכילה ובעיסוק אובססיבי מוגבר באוכל ובהתנהגויות אכילה. ולכן, בטווח הארוך, פעמים רבות הדיאטה עצמה תורמת להשמנה.
·       לכן חשוב לפתח אסטרטגיה לתכנית אכילה מאוזנת, משביעה, טעימה וקלה ליישום אשר מתאימה לצרכים שלך בלי התאפקויות או הימנעויות.
·       ברור, שכל תכנית אכילה חייבת לקחת בחשבון את המצב הבריאותי שלך, את הנתונים האישיים שלך, את הבדיקות דם, העדפות מזון אישיות שלך, זמינות האוכל בסביבה היום יומית שלך ואת ההשקעה שלך.
תכנית אכילה מאוזנת שעונה על כל הצרכים שלך תאפשר לך ליהנות יותר מהאוכל, להרגיש שבעה עם סיפוק מלא מהאוכל וזה יוריד משמעותית את החשקים הבלתי נשלטים. בטווח הרחוק תשמרי על המשקל החדש וגם תחסכי כסף מכוון שתדעי לנהל נכון את המשקל ואת התזונה שלך בעצמך.


 טעות קריטית מס' 2: מנסה להתאים את עצמך לתפריטים, ספירת קלוריות או נקודות
עד ראשית שנות ה-2000 שלטו בארץ דיאטות שעיקרן היה התוויה קלורית ליום, הנחיות תזונתיות ותפריטים. בעבר התמקדו בדיאטה הסטנדרטית של ספירת קלוריות וכאשר הבינו שזה לא עוזר ניסו למתן אותה ולהפוך אותה ל"ידידותית למשתמש"  על ידי כתיבת תפריטים או ספירת נקודות. אך בעשור האחרון מבינים יותר ויותר את המשמעות של "שינוי אורח חיים" – המסר המוביל את המלחמה בהשמנה כיום. שינוי זה כולל מידע תזונתי על תחליפי מזון, תוויות מזון, ידע על מנגנוני הגוף והחיבור שלו למציאות היום יומית, טכניקות לשינוי ההתנהגות, כלים יעילים לשינוי התפיסה והרגלי החשיבה וטיפול באכילה שמונעת מהרגשות. היום מבינים שחסך והימנעות מובילים להתקפי זלילה, פחד ואשם ופוגעים באכילה  ובניהול נכון של התזונה ושל המשקל. 
אז מה צריך ונכון לעשות?
·       קודם כל לסדר את הארוחות שלך בצורה כזאת שהגוף שלך מקבל את כל הצרכים החיוניים לקיומו ולתפקוד התקין שלו, ללמוד להרכיב ארוחות משביעות וטעימות ללא צורך בתפריטים או ספירת קלוריות. לאחר מכן שימוש בכלים טיפוליים כמו טיפול התנהגותי-קוגניטיבי, ואימון אישי כדי לעזור לעצמך להתמודד עם אכילה רגשית, עם שינוי התפיסה לגבי אוכל ואכילה ושינוי דימוי עצמי ומסוגלות עצמית.
·       ללמוד להקשיב לרעב ולשובע וקבלה עצמית. ללמוד להגיע לסיפוק מלא מהארוחות שלך. להכין לעצמך משפטים שמקדמים אותך למטרה שלך בזמנים שהאכילה שלך לא הייתה כפי שתכננת כדי שתוכלי להמשיך את השינוי. וכתוצאה מכך החשקים הבלתי נשלטים ירדו באופן משמעותי ויחד איתן גם המשקל. ירידה במשקל יהפוך "לתופעת לוואי" כיפית של תהליך השינוי. וזה מוביל אותנו אל הטעות השלישית, שהיא אחת הטעויות החמורות ביותר שנשים עושות בניהול התזונה והמשקל. טעות שעלולה לפגוע בדימוי העצמי ובהתמדה.


טעות קריטית מס' 3: להתרכז במשקל
הטעות השלישית שהרבה נשים עושות היא, שהן מתרכזות רק במשקל. משקיעות הרבה מאוד משאבים כדי לראות כמה גרמים פחות במשקל. ואם לא רואות את הירידה מבחינתן כל מה שעשו לא שווה שום דבר. אבל על הדרך, שוכחות שלגוף שלהן יש צרכים כדי להמשיך לתפקד בצורה תקינה. במקום להתרכז במה כן, מתרכזות כל הזמן במה לא. מתרכזות במחשבה "זה משמין" במקום "מה כדאי לי להכניס לגוף שלי היום? מה חסר לו היום?". וזאת טעות ממש קריטית כי משקל הוא כלי מדידה וכלי מדידה לא יכולה להיות מטרה. להמשיך להתרכז רק במשקל לא רק שהוא מוביל לתסכול רב, זה גם גורם לייאוש ו"לשבירת כלים". ואז עולים שוב במשקל, שוב רוצים לרדת וחוזר חלילה… 
אז מה צריך לעשות?
·       קודם כל להבין שיש צרכים לגוף שלך בכל רגע נתון. חשוב להבין אותם ולשים את הדגש קודם כול ברכיבי תזונה החיוניים לגופך ואם חשוב לך להצליח לרדת במשקל/לנהל נכון את המשקל ואת התזונה שלך, את לא יכולה להתבסס על דיאטות זמניות.
·       היום, כבר יודעים שהרגלים נכונים מובילים לאורח חיים בריא ומאוזן. ברגע שאת מתרכזת בשינוי הרגלי האכילה המשקל הופך להיות "תופעת לוואי" של התהליך. בדרך זו את משיגה את המטרה שלך בצורה קלה ויעילה יותר, בלי התאפקויות ובלי מאבקים פנימיים. כדי לעשות זאת כדאי לבדוק את הדיבור הפנימי ואת המשפטים שמובילים אותך לאכול מעבר למה שהגוף שלך באמת צריך ולהתחיל לשנות אותם. במקביל לדעת להזין את הגוף שלך בצורה שמתאימה למציאות היום יומית שלך ולהעדפות המזון שלך.
כשתאזני את האכילה שלך, לא רק שתרגישי שבעה במהלך היום ותהיני מהארוחות שלך, את גם תוכלי להגיע לסיפוק מלא מהארוחות שלך, ותדעי לנהל גם את האכילה שלך שלא מונעת מרעב (למשל אכילה מתוך שעמום או כעס וכדומה) . התוצאה היא ירידה במשקל וניהול נכון של המשקל גם לטווח הרחוק.


טעות קריטית מס' 4: מנשנשת וחוטפת אוכל פה ושם
הטעות הרביעית שנשים לא מעטות עושות בניהול המשקל היא לנשנש לאורח היום/הערב ולוותר על ארוחות מסודרות "כי אין זמן…" או חושבות ש"הנשנושים יותר קלילים מאשר ארוחה" או "ארוחה יותר משמינה מאשר לאכול משהו קטן עם הקפה" או שלא מרגישות את רעב או "מעבירות עם עוגייה" או "מחכות לארוחה הבאה". וזאת טעות ענקית שעלולה לעלות לכן ביוקר, ולהתנפץ לכן בפרצוף ברגע שאתן עולות על המשקל ולא רואות את הירידה ולא מבינות למה אתן לא יורדות.
אז מה צריך לעשות?
·       אין ספק שאנחנו חיים בעולם מאוד דינמי עם מלא משימות במהלך היום ואנחנו רוצים להספיק את הכול. אבל 90% מבעיות בריאות שקשורות לתזונה ומשקל נגרמות בגלל הזנחה והתעלמות מהצרכים הבסיסיים של הגוף לאורך היום כמו לאכול ולשתות.
·       למעשה הפתרון הוא הפוך ממה שלרוב חושבים. כדי לנהל נכון את התזונה ואת המשקל חשוב לאכול ולהרכיב ארוחות טעימות ומשביעות לאורך היום שמונעות אחר כך את החשקים הבלתי נשלטים ואת הרעב המוגבר בארוחה הבאה.
כשתוכלי לאכול ארוחות טעימות ומשביעות לאורך היום, המאבקים עם האוכל ועם המשקל יפחתו בצורה משמעותית וכך גם המשקל.


טעות קריטית מס' 5: מנסה להימנע מפחמימות בשביל לרדת במשקל
הטעות החמישית שהרבה נשים עושות, במיוחד כאלה שרוצות לרדת מהר במשקל, היא שהן מוציאות את כל הפחמימות מהתפריט שלהן. וזאת טעות מאוד גדולה, שעלולה לעלות לך אחר כך ביוקר ולגרום לך לעלות את כל המשקל שירדת בחזרה ועם ריבית.
·       המוח שלנו יודע לעבוד רק עם פחמימה. הוא לא יכול לעבוד עם חלבונים או עם שומנים. הוא חייב הספקה תמידי של פחמימה במהלך היום. מה קורה שאת לא מספקת לו את זה? בהתחלה מתחילים להרגיש עייפות במהלך היום. מרגישים חוסר ריכוז, ירידה במצב הרוח עד כדי דיכאון. לכן חשוב לשלב פחמימות במהלך היום בכמות מספקת שכן מאפשרת את הירידה במשקל.
·       אי אפשר לעמוד בתפריט בלי פחמימות לכל החיים. אחרי תקופה מסוימת זה יוצר חשקים בלתי נשלטים שמוביל ל"שבירת הכלים" ועלייה במשקל.
·       יש מחיר כבד לירידה מהירה במשקל. מה זה ירידה מהירה? מעל קילו בשבוע. כשיורדים מהר מדי במשקל יש איבוד מאסיבי של שריר ואת רוב המשקל מורידים מהשריר ולא מהשומן. חשוב לרדת במשקל בקצב סביר.
בדרך לירידה וניהול נכון של המשקל, אתן חייבות לראות את התמונה השלמה ולא רק להסתמך על דיאטה זמנית. לא רק שזה לא עונה על הצרכים הבסיסיים של הגוף, זה גם גורם וליצירה של חשקים בלתי נשלטים וגעגוע למזונות מסוימים שלא לדבר על ההתאפקויות, ההימנעויות וההרגשה הלא נעימה של מאבק פנימי.


בשורה התחתונה:
דיאטות אמנם מאוד מפתות בטווח הקצר לרדת במשקל אך הן לא משרתות אותך בטווח הרחוק וגורמות לנזק ולעלייה במשקל. נשים רבות הולכות לאיבוד בתוך כל השפע של הדיאטות, טרנדים חדשים ומסגרות שונות שמציעות ירידה במשקל. קודם כל להבין שאחת הסיבות העיקריות לעלייה במשקל אחרי תהליך של הרזיה היא הדיאטה עצמה, כלומר החסך הקלורי, ההגבלה וההימנעות.
כמו שיכולתן להבין מהמאמר, כדי שתוכלו לרדת ולנהל נכון את המשקל ואת התזונה, חשוב להבין את הצרכים ולבנות "אסטרטגיה" שמתאימה לך כדי להתחיל לשנות הרגלי אכילה וחשיבה. וכמו שכתבתי בהתחלה, בלי ללמוד ולעשות שינוי– זה לא יעבוד!   


עכשיו אתן
מניתי  בפניכן 5 טעויות לירידה וניהול נכון של המשקל והתזונה שעושות נשים רבות. מה תוכלו להוסיף מניסיונכן? איזה עוד טעות הייתן מוסיפות לרשימה, ומה הפתרון שייתן מציעות? אנא, שתפו אותנו בתגובות, כדי שכולנו נוכל לצמוח ולהתגבר על האתגרים של הירידה במשקל, ביחד.
הצעד הבא שלכן לירידה וניהול נכון של המשקל והתזונה באמת
אהבתן את המאמר? מוזמנות לשתף עם החברות (תודה מראש).
רוצה להתחיל לרדת במשקל וללמוד לנהל נכון את התזונה ואת המשקל שלך ולא יודעת מאיפה להתחיל? מרגישה שאת הולכת לאיבוד עם כל הדיאטות והשיטות ולא יודעת במה לבחור ולמה?
אל תישארי לבד!
אני רוצה להזמין אותך לשיחת טלפון שבה נבחן ביחד את מרכיבי התזונה שלך ואת הדרך שלך לירידה במשקל, נתאר את נקודות התורפה ונחליט ביחד על הצעדים שיוציאו אותך מתקיעות. השיחה ללא תשלום. תמלאי כאן את הפרטים ואחזור אליך.
הצטרפי גם לקבוצה בפייסבוק  לאכול מחדש עם שרית כאן 👈 אני רוצה להצטרף לקבוצה בפייסבוק 
 הדרך הקלה לרדת ולשמור על המשקל. יד ביד איתך עד לשינוי!
שיטת "לאכול מחדש עם שרית" מסייעת לנו לזהות אילו תפיסות מנטליות משאירות אותנו במשקל הנוכחי וגורמות למספרים על המשקל לעלות מעלה.
כך, עם ההבנה המלאה, ובליווי אישי 1×1 של דיאטנית מוסמכת וקואצ'רית, אנו מסוגלות לבצע שינוי עצום בדפוסי האכילה, לרזות וגם לשמור על משקל תקין לאורך שנים.
לפרטים נוספים ושריון מקום בקליניקה ברחובות, הקליקו 👈  שלחי לי וואטסאפ עכשיו או התקשרי 054-5371304. 

 

יש לך שאלה או צריכה שנדבר להתייעצות?
השאירי לי פרטים ואתקשר בחזרה

רוצה להיות חלק מקהילה מדהימה שעושה שינוי באורח החיים? 
רוצה להתעדכן בנושאים חמים בנושא של תזונה וירידה במשקל? 
רוצה לקבל טיפים ולחלוק את החוויות שלך עם אנשים אחרים?  
הצטרפי עכשיו לקבוצת הפייסבוק שלי. מחכה לך שם 🙂 

 5 טעויות קריטיות שהרבה נשים עושות בתהליך הירידה במשקל

 5 טעויות קריטיות שהרבה נשים עושות בתהליך הירידה במשקל

סגירת תפריט
5