רוצה לעבור את פסח בלי לעלות במשקל?  

הינה כמה טיפים שיעזרו לך לעבור את החג בשלום

אין ספק שפסח זה חג שיש הרבה מאכלים טעימים, הרבה ארוחות חגיגיות, הרבה מצות, עוגיות קוקוס לחמניות טעימות לפסח ועוד…

לפי הסטטיסטיקה, אדם עולה בממוצע 3 ק"ג במהלך חג פסח. איך לא להיות חלק מהסטטיסטיקה השנה? לפניכם מדריך שיסייע לכם לעבור את החג מבלי לעלות במשקל. J 

ללא ספק, בליל הסדר וגם במהלך כל החג, יש יותר פיתויים מבחינת האוכל. יש הרבה יותר מגוון בארוחות החגיגיות יחסית לארוחות הרגילות שלנו בשגרה. כל האוכל מוגש בצורה מאוד יפה ואסתטית שמעוררת חשק לאכול ממנו יותר. לרוב זה גם מעורר בנו את הסקרנות לטעום קצת מכל דבר ולהמשיך לאכול גם אחרי שאנחנו שבעים. אוכל הוא ללא ספק אחד ההנאות שלנו ואוכל טוב בהחלט משלים את חוויית החג.

יחד עם זאת תזכרי שאת רוצה גם להרגיש טוב בגוף שלך במהלך היום. את רוצה להרגיש אנרגטית, חיונית וקלילה.

*תרשמי סיבה אחת: למה את רוצה להרגיש טוב בגוף?  

מכירה את הארוחות שאחריהן את מרגישה את הנפיחות ואת הכבדות בבטן? מכירה את ההרגשה שפתאום נופלת עייפות אחרי הארוחה שאת מרגישה שאין לך כוח. זה קורה בדרך כלל אחרי ארוחות גדולות. למעשה כשאת מרגישה את הנפיחות, את הכבדות ואת העייפות אחרי הארוחה זה אומר שהגוף שלך רוצה לעביר לך את המסר שבאותה ארוחה אכלת יותר ממה שהגוף שלך צריך. במילים אחרות הוא רוצה להגיד לך "יקירתי, הכנסת לי קצת יותר מדי, בבקשה בפעם הבאה תכניסי לי קצת פחות!" . כשאת מגיעה להרגשה הזאת את יכולה להיות כמעט בטוחה שאת צוברת שומנים מאותה הארוחה ובעקבות כך הולכת לעלות במשקל.

את יודעת מתי לרוב את מגיעה להרגשה כזאת? כשאת מגיעה לארוחה רעבה מדי! כשאנחנו מגיעים לרעב קיצוני אנחנו לרוב מגיעים אחרי זה גם לשובע הקיצוני. זהו מצב שהוא טבעי. גם אני -לא משנה שאני דיאטנית, כי אני בן אדם בדיוק כמוך- אם אני מגיעה לארוחה מאוד מאוד רעבה באופן טבעי אני אוכל יותר מהר, אני אחפש אוכל שמכיל יותר פחמימות ויותר שומנים ובאופן טבעי אוכל יותר. אגיע לאותה תחושה. ארגיש נפיחות בבטן, ארגיש את הכבדות וארגיש את העייפות. כשאנחנו רעבים מאוד אי אפשר באמת להפעיל כוח רצון. לא משנה כמה אני אגיד לעצמי שאני רוצה "לשמור" זה לא באמת יעבוד. מכירה את זה שאת אומרת לעצמך "טוב אני לא אוכל הרבה היום בליל הסדר ובסוף שוב מוצאת את עצמך שאכלת יותר ממה שתכננת? בארוחות חגיגיות יש עוד הרבה מאוד סיבות שמובילות אותנו לאכילה מעבר ממה שאנחנו צריכים. על זה אפשר לקרוא גם באתר שלי: 

www.reat.co.il

אז :

כלל ברזל 1: לאכול ארוחת בוקר בתוך השעתיים מהקימה. רצוי מאוד לא להתחיל את היום עם מתוקים. למה? כי זה יגרום לך לעוד חשק למתוק במהלך היום. זה יגביר גם את תחושת הרעב שלך במהלך היום ויגרום לך לאכול כמויות יותר גדולות של אוכל.  

כלל ברזל 2: להימנע מרעב קיצוני כדי לא להגיע לשובע קיצוני! איך את יכולה לעשות את זה?

על ידי כך שאת אוכלת ארוחה קטנה כל 3-4 שעות. ייתכן שאת חושבת לעצמך "מה פתאום! אני אוכל ארוחה גדולה בערב לכן אני לא אוכל במהלך היום. אני אקזז." המשיכי לקרוא ובואי נבין ביחד למה דווקא זה מה שמוביל אותך לעלות במשקל באותו יום.  

ליל סדר:

אז למה חשוב להגיע לליל הסדר במצב רעב סביר? מכוון שכשאנחנו מאוד רעבים באופן טבעי אוכלים יותר מהר, אוכלים כמויות גדולות יותר של אוכל, בא לנו יותר פחמימות ושומנים ובא לנו לטעום מכל דבר. כשמגיעים לרעב קיצוני באופן טבעי מגיעים גם לשובע קיצוני. מכירה את זה שנשענים אחורה ואומרים "אוףףף, כמה אכלתי. זה אומר שבאותו רגע רמת האינסולין בגופך עלתה. כשרמת האינסולין בדם עולה, אינסולין "הולך" לרקמת השומנים ו"אומר להם" : חבר'ה, זמן מצוין לצבור שומנים. ואז מאותה ארוחה את מתחילה לצבור שומן ולעלות במשקל.

אז מה עושים?

אוכלים בצורה חכמה. במשך היום אוכלים ארוחות מאוזנות כל 3-4  שעות ומגיעים לארוחת ערב במצב רעב סביר. מתחילים את הארוחה עם ירקות, לאחר מכן אוכלים את הבשר ומשאירים את הפחמימה לסוף. קינוח בוחרים משהו אחת קטן אם ממש ממש רוצים.

איך את יודעת שאכלת בכמות סבירה?

שאת מרגישה שבעה אך לא "מפוצצת". שאת מרגישה קלילה. תחשבי שאם הייתי מחכה לך למטה והייתי מזמינה אותך להליכה מהירה, היית במצב להגיד לי "ואללה, מגניב, אני באה".

J 

מה את עושה בחול המועד?

את עובדת?

תמשיכי רגיל עם כל הארוחות. מה זה אומר רגיל? אוכלים ארוחת בוקר בתוך השעתיים מהקימה ומרכיבים ארוחות קטנות, טעימות ומשביעות (בשובע סביר) לאורך היום. רצוי שבארוחה יהיה פחמימה+"ממרח" +ירק  או בשר מבושל עם ירקות.

את בחופש?

גם כשמטיילים העיקרון הוא אותו דבר. להרכיב ארוחות קטנות כל 3-4 שעות ולהימנע ממצב של רעב קיצוני. רק יישום העיקרון הזה יכול לחסוך ממך עלייה של כמה קילוגרמים מיותרים במהלך החג. . ברור שיש עוד הרבה טיפים שאפשר לתת. כדי לשמור על פשטות המדריך והפשטות בעשייה שלך בשלב זה מספיק להתמקד בעקרון אחד בלבד.

כשאת מטיילת בפסח, ייתכן שלא תרצי לאכול את כל הארוחות שלך במסעדות ובתי קפה. לא תמיד זה נגיש ובנינו זה גם עסק לא זול. אוהבת פריכיות? מצות? פשטידות? מצוין! את יכולה לקחת איתך לדוגמא 2-3 פריכיות עם ביצה קשה או טונה וירק אחד, למשל מלפפון,  ולאכול בדרך לדרך. (לעוד רעיונות עקבי אחרי בפייסבוק או באינסטגרם ובקרי באתר)   www.reat.co.il

כשאת יותר מוכנה את גם יותר מתוכננת. J

טיפ למסעדה: להחליט מראש על המנה במסעדה יעזור לך לשלוט יותר בהחלטות שלך באותו רגע. חיפוש קטן בגוגל יניב לך תוצאות מעולות. את יכלה להיכנס ולראות את התפריט במסעדה הקרובה להחליט מראש כשאת שבעה.

 מעולה, עכשיו, אחרי שאת יודעת את הפרטים, תוכלי להתחיל לתכנן. ממליצה לך לקחת דף ועט ולרשום. ככל שתדעי יותר פרטים סיכויי הצלחה שלך יעלו.

פסח את בחו"ל?

טיפים מועילים לבופה בבית מלון :

ü     איך שאת נכנסת לחדר אוכל ישר לוקחת צלחת ומתחילה לשים בצלחת שלך כל מה שנראה לך טעים? הפעם תעשי את זה אחרת. תעשי קודם כל סיבוב במזנון בלי צלחת. תסתכלי על מה שיש ותחליטי מראש מה הכי כדאי לך. מה את אוהבת הכי הרבה? לדוגמה אם זאת ארוחת בוקר תחליטי מראש איך את הולכת להרכיב את הארוחה שלך. לדוגמא : בקבוצת הפחמימות אני אוהבת מצה, מהממרחים אני אוהבת חביתה עם פטריות ובצל ויחד עם זה לוקחת סוג 1 של גבינה בכמות קטנה. כמובן שמוסיפה לעצמי גם ירקות בכל מיני צבעים. לוקחת עם זה שתייה לא ממותקת לדוגמא תה/קפה. הינה יש לי ארוחת בוקר טעימה ומשביעה שאחריה אמשיך להרגיש אנרגטית וחיונית בלי הרגשה של כבדות, נפיחות או עייפות.

ü     תזכרי : מה שלא טעמת היום תוכלי לטעום מחר או מקסימום לקנות אחר כך בסופר כדי לאכול בבית. אוכל אף פעם לא חסר וחשוב לא להעמיס יותר מדי בארוחה אחת. תזכרי שאת רוצה להרגיש טוב בגוף שלך בכול זמן נתון. עוד חצי שעה הארוחה תיגמר אבל ההרגשה שלך בגוף ימשיך לבוא איתך. עוד 3-4 שעות גם ככה את הולכת לאכול שוב. (למה זה כזה חשוב? אז במדריך הזה אני לא מסבירה כדי לשמור על הפשטות של המדריך. עקבי אחרי בפייסבוק)

 

ü     איך את יודעת באיזה כמות לאכול?

תזכרי שאת אמורה לאכול את הארוחה הבאה שלך בעוד 3-4 שעות. במידה ותאכלי יותר מדי סביר להניח שלא תרגישי רעבה מספיק כשתגיעי לארוחה הבאה ויש סיכוי שתדלגי אליה. כשאנחנו מדלגים על ארוחות לרוב מתחילים לנשנש ולרוב זה מה שגורם לנו לחשק למתוקים ולעליה במשקל (אפרט על זה יותר בבלוג שלי – חשק למתוק נוצר כתוצאה מאכילה לא מאוזנת). 

במהלך החופשה:

ü     במידה ובא לך משהו מתוק תיקחי משהו אחד קטן וזהו ותזכרי שזה לא יבוא במקום הארוחה שלך ותחליפי באותו יום עם פרי.

ü     כשאת הולכת לים/לבריכה/לטיול/לקניות תזכרי שאת עדיין צריכה לאכול ארוחה קטנה מסודרת ומזינה. ולדוגמא את יכולה לקחת כריך קטן בתיק או לקנות בדרך.

ü     תשמרי על פעילות גופנית: אוהבת לטייל וללכת ברגל? אוהבת ספורט ימי? אוהבת לשחות? אוהבת לרקוד? אוהבת ללכת לחדר כושר במלון? מצוין! הגוף שלנו אוהב להיות בתנועה גם בחופשה! תמצאי לעצמך משהו כיף שאת אוהבת ותשמרי על פעילות גופנית גם בחופשה.

ü     במסעדות תקפידי לבחור בשר רזה ורצוי לא מטוגן.

ü     שלבי ירקות בכל ארוחה. לדוגמא: אפשר לקנות בסופר קצת עגבניות שרי או מלפפונים קטנטנים, לשים בשקית ניילון ולאכול יחד עם הכריך שלקחת לארוחת הביניים.

ü     תזכרי שמהות החופשה היא טיולים/בריכה/ים/חוויות עם המשפחה/לראות מקום חדש/לנקות את הראש מעיסוק יום יומי. מה המטרה שלך בחופשה? תתרכזי בסיבה אמתית שיצאת לחופשה. הרי אוכל תמיד יש לך גם בבית.

בדרך חזרה:

ü     תזכרי לשים בתיק כריך ממצות או פריכיות, ירקות ומים למקרה שיש עיכובים בדרך. זה יעזור לך לא להגיע לארוחה הבאה רעבה מדי.

לסיכום: פסח יכולה להיות דווקא הזדמנות מצוינת כדי לשמור על תזונה נכונה ולרדת במשקל. האוכל זמין, יש שפע של מאכלים שאפשר לבחור ביניהם. זה יכול להיות הרבה יותר פשוט ממה שאת חושבת. J

יש לך שאלה?

רוצה להצטרף לסדנאות שלי לשינוי הרגלי אכילה וירידה במשקל?

אשמח לשוחח איתך!

תשלחי לי וואטסאפ או התשקרי : 054-5371304.

רוצה לקרוא עוד על שיטת לאכול מחדש עם שרית לירידה במשקל? בקרי www.reat.co.il באתר שלי :

רוצה עוד טיפים בנושאים אחרים? עקבי אחרי בפייסבוק : שרית צ'יפרוט – דיאטנית קלינית

*ההמלצות הן כלליות בלבד, לנשים בריאות, ללא מחלות רקע. 

יש לך שאלה או צריכה שנדבר להתייעצות?
השאירי לי פרטים ואתקשר בחזרה

רוצה להיות חלק מקהילה מדהימה שעושה שינוי באורח החיים? 
רוצה להתעדכן בנושאים חמים בנושא של תזונה וירידה במשקל? 
רוצה לקבל טיפים ולחלוק את החוויות שלך עם אנשים אחרים?  
הצטרפי עכשיו לקבוצת הפייסבוק שלי. מחכה לך שם 🙂 

מתכון מרק פלפל קטיפתי ומפנק

מתכון מרק פלפל קטיפתי ומפנק מצרכים: ·       10-12 פלפלים אדומים (גמבה) ·       2 בצלים בינוניים ·       1 כף אבקת מרק עוף ·       מים   אופן

קרא עוד »

מה יותר "משמין" לדעתך?

מה יותר משמין לדעתך? לפני כמה ימים שאלתי שאלה מעניינת בפייסבוק והאמת התגובות היו עוד יותר מעניינות. השאלה : מה לדעתך יותר משמין? פרוסת לחם

קרא עוד »

מה יותר "משמין" לדעתך?

מה יותר משמין לדעתך? לפני כמה ימים שאלתי שאלה מעניינת בפייסבוק והאמת התגובות היו עוד יותר מעניינות. השאלה : מה לדעתך יותר משמין? חטיף אנרגיה

קרא עוד »

איך ירדתי 20 קילו בקלות? הכירי את השיטה החדשנית: לאכול מחדש עם שרית – שיטת ה-4 שלבים לשינוי הרגלי אכילה וירידה במשקל

    גישה חדשנית לירידה במשקל – שיטת ה-4 שלבים לשינוי הרגלי אכילה וירידה במשקל לאכול מחדש עם שרית שיטה שמביאה תוצאות לאורך שנים ללא

קרא עוד »
טיפ: איך אפשר לעבור את פסח בשלום מבלי לעלות במשקל?

טיפ: איך אפשר לעבור את פסח בשלום מבלי לעלות במשקל?

סגירת תפריט
×
×

עגלת קניות