sarit

איך נעבור ארוחת חג השבועות בשלום בחמישה שלבים פשוטים

חג השבועות אהוב מאד עלינו הישראלים. אצלי הוא מסמל בעיקר את יופה של הארץ עם כל הטוב מהחקלאות שגדל פה ובשילוב של מפגש משחפתי, החגיגה כפולה. הבעיה שבקושי הצלחנו לשכוח מארוחות חג הפסח ויום העצמאות וכבר אנו עומדות בפני ארוחת חג שמאתגרת לנו את המשקל והבריאות בעיקר… שלא תבינו אותי לא נכון – אני בהחלט אוהבת ארוחות חג ובמיוחד את האוירה של ארוחה המשפחתית ואני בהחלט לא ממליצה לאף אחת להימנע מכך! יחד עם זאת, פעמים רבות הארוחות בשבועות כוללות גם דברים בריאים פחות ועתירי שומן לרבות כגון פשטידות, פיצות, פסטות, ועוגות וגבינות. מאכלים שבהחלט יכולים לגרום למשקל עודף שאחר כך יידרשו שבועות להיפטר ממנו (ואולי מכאן מקור השם שבועות… :))

אספתי לך כמה טיפים שיעזרו לך להינות מארוחת חג ומשפחתיות ולשמור על המשקל מבלי להרגיש תחושת תסכול והחמצה.

אז בואו נתחיל!

שלב ראשון – תכנון חלופות

מאכלים עם ערך קלורי נמוך יחסית – קיימים כיום עשרות ואף מאות מתכונים של המאכלים האהובים, שבוצעו בהם שינויים להפוך אותם לדלי קלוריות ולידידותיות יותר לדיאטה ושמירת המשקל. תוכלו בקלות לגלות איך אפשר להכין את אותן מנות, עם גבינות רזות באופן יחסי או אפילו עם יוגורט. יוגורט יכול לשמש גם כתחליף מעולה למיונז (כרוטב לסלט לדוגמא) והידעת ששמנת אפשר להחליף באשל?…  אם אתם מכינים עוגה, נסו לבחור אחת ללא בצק והפחיתו בכמות הסוכר. מתיקות עדינה טעימה (לדעתי) אף יותר מעוגה מתוקה מאד. בקיצור לפני שאתם יוצאים לקניות מצרכים בסופר, להכנת מאכלי החג, חפשו ברשת אחר מתכונים עם רכיבים דלי קלוריות. תכנון והיערכות מראש הן תמיד עומדים בתחילתה של כל מערכת יחסים מוצלחת עם המשקל שלכם.

שלב שני – לא צמים לפני הארוחה!

לצום שעות רבות לפני הארוחה, זה אומר להגיע רעב לארוחה, מה שאומר שאוכלים מהר, הרבה ובעיקר בחוסר תשומת לב! בזמן רעב, הגוף אוגר שומנים – אנרגיה (כי לך תדע מתי תיגמר הבצורת ויהיה שוב אוכל בעולם) וכמעט שאינו שורף אותן, כך שרב הנזק על התועלת. מאידך, אל תגיעו שבעים. ארוחות קטנות במהלך היום יבטיחו שתגיעו לארוחה עם תחושת נעימה – לא של רעב ולא של שובע, וגם שתשלטו בקלות יחסית בכמויות האכילה.

שלב שלישי – הארוחה – לא לאבד תשומת לב

פעמים רבות ארוחות החג בשבועות הן בסגנון בופה – ואתם מכירים את זה שממלאים את הצלחת בתחילה ככה קצת ואחר כך עוד קצת, ושוב אחר כך רגע, לא טעמתי מזה ועוד לא טעמתי מזה וגם לא נעים שדודה מרים תיעלב, אז נטעם גם מהפשטידה שלה ו… הופה אכלנו פי שלוש (!) מארוחה רגילה וזה עוד לפני הקינוחים 🙁

לכן, ההמלצה שלי היא למלא צלחת אחת (!) גדולה – בדיוק כמו בארוחה רגילה – עם הדברים שנראים לכם מזינים גם את הגוף אבל גם את הנפש, תאכלו לאט, בנחת ובביסים קטנים וכשתגמרו לאכול, תעצרו. אם תרצו, קחו תחילה, מנת סלט ירקות טריים טובה, ואז עיברו לפסטות ו/או פשטידות. אחרי שתאכלו מנת סלט, כבר לא תרגישו ברעב וקל יותר יהיה להסתפק בכמויות קטנות יותר או לוותר על פסטה עשירה בחמאה ושמנת, מבלי תחושת החמצה (לפעמים אין ברירה ומישהו או מישהי תיעלב שלא טעמתם ממה שהיא הכינה… לא נורא, עד שבועות הבא כבר שוכחים הכל)

שלב רביעי – הקינוחים

העיקרון דומה גם כאן. לא חייבים לטעום מהכל… בחרו לכם פרוסת עוגה (רצוי לא כבדה במיוחד) ואכלו אותה לאט ובהנאה. מומלץ לשתות כוס תה מחליטת צמחים, שיכול לעזור בפעולת העיקול של האוכל.

שלב חמישי ואחרון – פעילות גופנית

פעילות היא תמיד טובה, אבל בוודאי לא מאומצת לאחר האוכל… אם הצלחתם לצאת לארוחה בחיק הטבע, נסו לשלב הליכה של כמה ק"מ באותו יום, שתאפשר לשרוף כמה קלוריות מהארוחה ולעזור בשמירה על המשקל.

מאחלת לכולנו חג שבועות שמח!

יש לך שאלה או צריכה שנדבר להתייעצות?
השאירי לי פרטים ואתקשר בחזרה

איך נעבור ארוחת חג השבועות בשלום בחמישה שלבים פשוטים

איך נעבור ארוחת חג השבועות בשלום בחמישה שלבים פשוטים

סגירת תפריט
post-881