sarit

מה זה הנפיחות והכבדות הזאת אחרי הארוחה? מרגיש לא נעים. מן הרגשה כזאת שאין לי כוח לעשות כלום, אפילו לא לפנות את הכלים לכיור, בא לי רק לשבת על הספה ולנמנם. זאת ההרגשה שלך אחרי ארוחת חג? זה סימן! סימן למה?

זה סימן שהגוף שלך רוצה "לדבר" איתך! הוא רוצה להגיד לך :

"יקירתי, הכנסת לי קצת יותר מדי. בבקשה פעם הבאה תכניסי לי קצת פחות!".

הרי תחשבי, אם אכלתי עכשיו ארוחה, זה אומר שהכנסתי לגוף שלי אנרגיה נכון? ואם הכנסתי עכשיו אנרגיה אז איך אני אמורה להרגיש אחרי ארוחה? אז למה אני מרגישה פתאום עייפות וכבדות אחרי הארוחה? הרי, גם מבחינה הגיונית זה לא מסתדר נכון? משהו פה לא הגיוני. והגוף שלך אומר לך את זה. הוא תמיד מנסה "לדבר" אתנו. רק אנחנו צריכים להבין את השפה שלו.

אז מה קורה בעצם לגוף שלך אחרי ארוחה כזאת את יודעת? -ארוחה שאחריה את מרגישה נפיחות בבטן, מרגישה כבדות, מרגישה את העייפות –

יש לנו בגוף הורמון שנקרא אינסולין. שמעת עליו? זה הורמון שבונה את הגוף ובין היתר הוא גם בונה את רקמת השומנים. ברגע שאת אוכלת ארוחה גדולה -כזאת שאת מרגישה את הנפיחות ואת בכבדות בבטן – זה אומר שהאינסולין בדם שלך קפץ. ברגע שהוא קופץ הוא הולך לרקמת השומנים ואומר להם "חברה, זמן מצוין לצבור שומנים". לכן את יכולה להיות כמעט בטוחה שאחרי ארוחה כזאת הגוף שלך מתחיל לצבור שומנים ואת הולכת לעלות במשקל!.

אז מה עושים בחג?

יש טריק 1 פשוט:

אוכלים ארוחה קטנה 3 שעות לפני ארוחת החג. זה יכול להיות פרוסת לחם עם איזה שהוא ממרח וירק, זה יכול להיות 3-4 כפות אורז/קוסקוס/קינואה/פסטה/פירה/קטניות/תפו"א או כל פחמימה מורכבת אחרת עם ביצה/טונה/גבינה/טחינה/אבוקדו או כל ממרח אחר עם ירקות בכל צורת הכנה.

למה זה טוב?

את תגיעי לארוחה במצב רעב סביר ואז תוכלי להרכיב לעצמך ארוחה יותר מאוזנת וזה מונע ממך לאכול יותר מדי. כי מתי מתחילה הבעיה? כשאנחנו מגיעים לארוחה ממש רעבים. במצב שאנחנו ממש רעבים מעניין אותנו רק דבר אחד. לאכול! ולאכול יותר! באותו רגע אי אפשר באמת להפעיל כוח רצון.

בארוחת חג, תבחרי לעצמך סוג 1 של בשר עם ירקות. לאכול יותר מהבשר ויותר מהירקות עד שאת שבעה במצב סביר.

ומה עם כל מה שלא אכלת?

האוכל לא בורח. אפשר לאכול מהם גם מחר.

העיקר לא להעמיס יותר מדי בארוחה אחת. כי הגוף שלך ממש לא אוהב את זה.

אז תיהני מהארוחה שלך, תיהני מאווירת החג, מלהיות ביחד עם המשפחה וגם תרגישי טוב בגוף שלך גם אחרי הארוחה.

חג שמח

איך לשמור על המשקל גם בארוחת חג?

איך לשמור על המשקל גם בארוחת חג?

סגירת תפריט
post-1079